keskiviikko 10. elokuuta 2011

Tasan 2 viikkoa lähtöön!

Olen siis lähdössä vaihtoon vuodeksi Jenkkeihin YFU:n kautta  :-). Lähtöpäivä on 24.8. ja lento lähtee klo 6.55 aamulla !  Ajamme Helsingin seudulle tutuille yöksi jo edellisenä iltana ja matkalla poiketaan Turkuun vielä isoveljeä moikkaamaan! Fiilikset on tällä hetkellä korkealla, koska sain eilen perhe- ja osavaltiotiedon, vihdoinkin! Niitä onkin odotettu kuin kuuta nousevaa. Eilen tosiaan sain yllättyä iloisesti, kun olin saanut tulevalta host-isältäni sähköpostia, jopa ennen  kuin YFU ehti ottaa minuun yhteyttä.

Isäntäperheeni asuu maaseudulla Eagle Laken ja St. Clairin pikkukylien välissä, Minnesotassa. Tulen käymään high schoolia St. Clairin puolella, jonne on muutama maili matkaa. St. Clairin kylässä asuu reilut 800 asukasta (wikipedian mukaan), mikä on saman verran kuin oppilaita Rauman lukiossa :) . Tulevassa koulussani oppilaita on n. 600 ja oppilasmäärään kuuluu luokat 1-12. Noin 10 mailin päässä näistä (varmastikin viehättävistä :D ) pikkukylistä on hieman suurempi noin 90,000 asukkaan kaupunki, Mankato. Perheellä on oma farmi, jolla kasvatetaan  lihakarjaa, maissia ja soijapapuja. Jännää! Perheeseen kuuluu isä, äiti ja kaksi poikaa, 17- ja 19-vuotiaat. Nuorempi veljistäni, joka on mun ikäinen, käy samaa koulua kuin minä. Vanhempi pojista opiskelee collegessa parinsadan km päässä, eikä siis asu enää kotona. Host-isäni on farmari omalla tilallaan ja host-äitini työskentelee jumppaohjaajana Mankatossa.  Saan kuulemma osallistua mm. hänen vetämilleen vesi-aerobic- ja joogatunneille. Huippua! Heillä on myös koira ja muutama kissa farmilla. Paikka ja perhe kuulostaa kivoilta ja vuosi tulee varmasti olemaan hyvällä tavalla erilainen kuin Suomessa. Odotan jo innolla, että pääsen tutustumaan perheeseen ja alueeseen paremmin. Alue muuten muistuttaa hirmuisen paljon Suomea maisemiltaan ja ilmastoltaan vuodenaikoineen, mutta eipä tuo mitään. :)

Tänään ystäväni Heidi lähti kohti lentokenttää, josta hän huomenna lentää kohti omaa vaihtarivuottaan USA.ssa ja minua alkoi jännittää hänen puolestaan ja omakin reissu alkoi konkretisoitua. Täytynee alkaa miettiä, mitä pakkaa mukaan. Me saadaan ottaa vain yksi 23 kg painava matkalaukku ja lisäksi 8 kg käsimatkatavaroita. Tietää vaikeuksia minulle, koska oon muutenkin yleensä huono pakkaamaan, niin ettäkö vuoden kamat tuohon määrään ?? :D
Tuliaisiakin oon jo jonkin verran ostellu, mutta nyt niitä on helpompi miettiä, kun tietää vähän perheestä.

Tässäpä tunnelmia tältä erää, kuulemisiin!

- anniina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti